Brev:
Spisetid - 8 mdr.
11. juni 2019
Alder:
8 mdr.
Spisetid - 8 mdr.
Hej Helen.
Jeg skriver til dig, fordi min mand og jeg er meget frustreret over spisetid sammen med vores søn William. Det er på ingen måde hyggeligt. Han er pylret/små sur, men græder ikke under måltiderne.
Vi forsøger at give ham mad, han selv kan sidde med, samt mos osv.
Han sidder for tiden mest med sin egen ske eller gaffel, da det er det eneste, der gør ham bare nogenlunde glad under et måltid.
Spg 1)
Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre for at det bliver hyggeligt og sjovt for ham?
Vi har altid lidt forskelligt mad klar til ham, men får ikke præsenteret det hele på én gang.
William er født 7 uger for tidligt. Han vejer det han skal - lige på gennemsnit. Motorisk vil jeg mene, at han er godt med. Han kravler og rejser sig op ved hjælp af diverse møbler.
Han bliver 9 måneder den 22/6 (dette er regnet fra hans fødselsdato og ikke hans oprindelige terminsdato).
Vores dagligdag er baseret ud fra din madplan for et barn på 8 mdr. i din bog, børn og mad.
Vores største frustration er, at vi ikke kan finde ud af, hvad vi kan forvente i forhold til hans daglige mad indtag, når han er født for tidligt.
Spg 2) Han spiser slet ikke den mængde mælk han burde. Han får 3 flasker i døgnet 2 a 210 ml og 1 a 180 ml. Han spiser sjældent op. Især ikke når han puttes til middagslur. Der vil han sjældent have noget. Jeg har forsøgt andre tidspunkter. Intet virker. Hvad gør jeg?
Spg 3) han virker generelt ikke særlig sulten. Han melder sig aldrig.
Vi følger jo som udgangspunkt dine madplaner, men der vi bliver udfordret er, at han slet ikke er sulten nok til alle de måltider. Især ikke formiddagsmad. Han afviser maden. Jeg kan vel ikke gøre andet end at springe måltidet over?
Spg 4) han er begyndt at sove meget uroligt om natten. Vågner meget og græder. Vi vil derfor gerne give ham godnat grød, men det har den konsekvens, at det går ud over flaskemåltidet, når han skal puttes. Hvad tænker du, at jeg kan gøre for, at han sover bedre?
Med venlig hilsen
Den frustrerede mor til et barn født for tidligt